Príklad z praxe. Kedy zákazníci radi priplatia, alebo ako nebyť najlacnejší a predávať?

Služby pre firmu

Martin Chyla Martin Chyla 01.05.201612119

Príklad z praxe. Kedy zákazníci radi priplatia, alebo ako nebyť najlacnejší a predávať?

Zľavové portály pred pár rokmi spravili na trhu tsunami. Naučili klientov orientovať sa len na cenu, no dnes sa im už nedarí. Niektorí klienti, ktorí sa snažili preraziť prostredníctvom nich dokonca skrachovali.

Klienti totiž nechcú najnižšiu, ale primeranú cenu!

Určiť si správnu cenu je však  jedna z najťažších úloh podnikania. Pozrime sa teda na to, aký kúzelný nástroj môže byť práve správne nastavená cena.
Za niekoľko rokov pôsobenia zľavových portálov už takmer všetci ľudia orientujúci sa na internete pochopili, že lacné služby, neznamenajú aj to, že sú kvalitné.

Pri rozhovoroch so zákazníkmi sa veľmi často dozvedáme príbehy ako sú tieto:
„Objednal som si super lacnú výmenu pneumatík cez internet a hneď som to aj oľutoval. Prišiel som v stanovený termín, ale napriek tomu som bol piaty v poradí a po mojej tretej otázke, kedy prídem na rad mi dodávateľ oznámil, že už-už, že max. 20 minút. Z 20 minút bolo 50 a pri mojej výmene ešte robili tri ďalšie a teda samotná práca zabrala hodinu a pol. Z vidiny ušetrených 15 EUR som premárnil o 2 hodiny viac.“ Často sa stáva, že dodávateľ prácu odflákne, alebo sa vôbec nedostaví, alebo sa Vás snaží presvedčiť, že si potrebujete dokúpiť ešte ďalšie komponenty či služby.

Opačný, ale rovnako často opakujúci sa príbeh sa odohráva hlavne vo väčších mestách, keď si zákazník objedná predražené služby len preto, že „Pán“ dodávateľ má veľa práce. Veľakrát s vysokou cenou neprichádza aj vyššia pridaná hodnota, ale práve naopak sklamanie z dodávateľa, ktorý má päť hviezdičkovú akurát cenu.

Porovnávanie cien tovarov na internete sa stalo bežnou súčasťou nákupu. No keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté.

Zákazník  chce mať vždy pocit, že si vybral správne a cena je len jedna súčasť zákazky.

Preto je dôležité, aby dodávateľ lepšie rozumel tomu, čo zákazník vlastne požaduje. Ak sa naučíte základné pravidlá úspechu u zákazníka, už nikdy nebudete musieť byť najlacnejší.

Podľa čoho/akých kritérií si teda zákazník vyberá službu? Podľa našich skúseností zákazníci najčastejšie k výberu pristupujú jedným z nasledovných spôsobov:

1. Cena je najdôležitejšia. Zákazník objednáva často jednoduchú len manuálnu prácu, zákazník hľadá subdodávku do komplexného diela a chce platiť len za ňu, alebo keď zákazník nakupuje službu, kde je vysoká konkurencia.

2. Zákazník hľadá pomoc. Zákazník nevie presne povedať, čo potrebuje a preto hľadá odborníka v danej oblasti. Ten mu pomôže pri výbere, poradí a zároveň dodá presne to, čo potrebuje. Alebo zákazník nepožaduje len manuálnu službu, ale hľadá dôveryhodného dodávateľa, pretože sa jedná o prácu u neho doma, alebo prácu v presne stanovenom termíne a zákazník nemôže čakať.

Z uvedeného vyplýva, že dodávateľ musí zákazníka zaujať svojím riešením, a tým znižuje riziko, že sa dodávateľa pri výbere riadi výhradne cenou.

Práve z preto je dôležité, aby dodávatelia začali o internete rozmýšľať iným spôsobom ako doteraz. Na internete môžete zaujať svojou prezentáciou služieb, referenciami spokojných zákazníkov, ponukou šitou presne na mieru zákazníkovi, ale často aj peknými a pútavými obrázkami či videom.

Vychovajte zákazníka

V čoraz väčšej miere je dnes už aj žiadaný text, ktorý zákazníka poučí o tom ako si správne vybrať v neprebernom zozname ponúk.

Nie je to len o predstavení ponuky. Zákazník chce vedieť, ako sa mu zlepší život!

Našim klientom preto vždy radíme, ako zlepšiť celkovú komunikáciu so zákazníkom. Tá vytvára celkový dojem u zákazníka a často rozhoduje o tom, koho si zákazník vyberie, či u koho si objedná zákazku opakovane.

Odpoveď na otázku, ako určiť správnu cenu teda často nie je v cene samotnej, ale v spôsobe ako so zákazníkom komunikovať, načúvať mu a ponúknuť mu služby, ktoré ho zaujmú svojou pridanou hodnotou.

Ak teda dodávateľ dokáže zaujať, informovať, presvedčiť a k tomu pridá profesionálny prístup odborníka, tak sa zákazník väčšinou neváha a rozhodne sa priplatiť si za služby „niečo viac“. Keďže niečo viac aj dostáva.

Chcete sa dozvedieť viac o tom o koľko drahšie môžu byť Vaše služby v porovnaní s konkurenciou? Neváhajte a staňte sa súčasťou zariadim.sk.

Získate náš newsletter, kde sa dozviete ďalšie tipy a rady.

Martin Chyla

 

e-mail: obchod@zariadim.sk
mobil: +421 918 228 898


Zariadim.sk ponúka priestor pre dodávateľom – firmy aj jednotlivcov, ktorí vedia a chcú pracovať, a ktorí sú pripravení využiť moderné metódy a spôsoby získavania zákazníka vo svoj prospech, a to skôr ako to urobí konkurencia.
 


Čítajte viac dôvodov, prečo sme začali podnikať:

Komentáre Disqus.
(5/5) 55 referencií PRO
zariadim.sk

Premeníme vašu prácu na zážitky o ktorých sa hovorí! Zákazník na internete trávi stále viacej času…

SLyže

1 892

SPOLUPRÁCA S TÍMOM zariadim.sk,…

Nie je nič lepšie ako internetové odporúčanie a tím zariadim.sk by som…

Ekopalivko

2 127

Správa referencií

So službami zariadim.sk som spokojný. Zatiaľ spolupracujem krátko ale na veľmi…

zariadim.sk
5/5 55 hodnotení

Čítajte ďalej

Zobrazte referencie na vašom webe !

Služby pre firmu:Sila internetových referencií

Zobrazte referencie na vašom webe !


09.05.201712119

zariadim.skSlužby pre firmu

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu

Záhrada:Jar v záhrade

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu


04.04.201712119

zariadim.skZáhrada

Aj malá firma môže mať dobrý marketing

Služby pre firmu

Aj malá firma môže mať dobrý marketing


01.05.201612119

Martin ChylaSlužby pre firmu

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím