Je jedno, či pečiete chlieb, murujete bytové jadro, alebo robíte vstavané skrine. Vždy môžete dať zákazníkovi to najcennejšie. Pocit skutočného šťastia. Nie je to len muška zlatá, je to tajomstvo, vďaka ktorému sa zákazník vždy rád vráti a nabudúce prinesie aj svojho priateľa. Prosperujúce firmy pochopili, že zákazníkovi nestačí len vystaviť faktúru, pribalený pocit šťastia je nenahraditeľnou súčasťou úspechu.
Šťastie je nákazlivé
Staré budhistické učenie hovorí, že všetky bytosti na svete chcú byť šťastné. Dobrou správou je, že na svete je šťastia dostatok pre všetkých ľudí. Šťastie je dokonca nákazlivé. Stačí ho iba posúvať ďalej. Práca môže byť pre každého z nás zdrojom šťastia, nielen obživy. No tento pocit si nenechávajte pre seba. Šírte ho ďalej svojim zákazníkom. Je to tak jednoduché. Reagujte pozitívne, s úsmevom, vystupujte ľudsky a v prvom rade sa snažte klientovi vyriešiť problém až potom predať tovar. Vtedy odíde od vás so skutočným pocitom šťastia. Zároveň to urobí šťastných vás a ďalšieho klienta privítate s úsmevom. To je dobrý obchod, či nie?
So šťastím sa radi podelíme
Je to najsilenejšia devíza šťastných okamihov. Človek má prirodzenú schopnosť podeliť sa s tým, čo ho potešilo. Každý rád povie kamarátom o skvelej dovolenku, úžasnom výlete, ale aj službe, obchode, majstrovi, jednoducho niekom, kto mu pomohol vyriešiť problém a jeho život nastavil na šťastný smer. Je prirodzené, že takýto zákazník privedie nie jedného, ale každého svojho známeho, ktorý bude riešiť rovnaký problém ako on. Ak niekomu dáte pocit šťastia, on ho posunie ďalej a je to tá najlepšia reklama. Preto každá štvrtá až piata referencia znamenajú novú zákazku. Šťastný zákazník vám dá referenciu s radosťou. Sú vaši zákazníci šťastí? Požiadajte ich o referenciu!
Urobte milé maličkosti
Úsmev je základom, no pokojne pribaľte klientovi zľavu na ďalší produkt, spravte mu kávu, vytvorte priateľskú atmosféru. Dnes ľudia v dobe plnej nepohody a stresu hľadajú únik k pocitu šťastia. Ak to myslíte úprimne, zákazník to vycíti. Každého predsa urobí šťastným malý darček. Vyskúšajte to a dostanete dať naspäť. Úžasný úspech v podnikaní.
Stopercentný servis
Dôvod, prečo je 81% firiem so silným zákazníckym servisom lepších ako konkurencia je, že klienti sú šťastní ak sa majú možnosť spoľahnúť na dodávateľa aj v čase, keď nie je všetko podľa ich predstáv. V prípade, že zákazníckym servisom vyjdete klientovi v ústrety, vie, že aj v budúcnosti môže byť bez starostí.
Robte veci s láskou
Bez ohľadu na to čo robíte, robte to so šťastím a láskou. Každé ráno vstávate s pocitom radosti, že môžete niekoho urobiť šťastným V dobách, kde neustále pribúda nešťastných a zúfalých ľudí, stúpa spotreba antidepresív môžete byť priestorom, kde si klient nekúpi len službu aj výrobok, ale aj dobrý pocit a ten je na nezaplatenie.
PREZRITE SI NAŠU PREZENTÁCIU PRE VÁS, AKO SPRAVIŤ VAŠICH ZÁKAZNÍKOV ŠŤASTNEJŠÍCH