Nová požiadavka



Nahrať súbor

AKTUÁLNE


Zelené strechy a zelená infraštruktúra pomáhajú mestám a obciam v boji s klimatickou krízou

Služby pre firmu:

Zelené strechy a zelená infraštruktúra pomáhajú mestám a obciam v boji s klimatickou krízou

IvanaD


V dôsledku ľudskej činnosti dochádza v posledných rokoch k závažným klimatickým zmenám.  Ničíme si zdravý ekosystém neprimeraným odlesňovaním, rozsiahlou výstavbou, pričom sa nedostatočne staráme o poľnohospodársku pôdu. Výsledkom je krajina trpiaca suchom s nefunkčným vodným cyklom. Stačí jeden intenzívny dážď a takto presušená pôda ho nedokáže dostatočne vstrebať. Následkom je vznik povodní.  Čo môžeme urobiť preto, aby sme prírodu ochránili a zabránili tak ďalším ekologickým škodám? Jedným z riešení môžu byť zelené strechy v mestách a obciach.  Ako dokážu pomôcť, na koho sa pri ich realizácii obrátiť a kde nájsť prostriedky pre ich financovanie? Zelené strechy ako nádej pre vysychajúce mestá a obce O tom, čo sú zelené strechy, aké typy existujú, z akých materiálov sú vyrobené a prečo sa oplatí do nich investovať, sa môžete dočítať v článku Zelené strechy spríjemnia bývanie, ochránia planétu . Poďme sa však pozrieť na to, aký veľký dosah na životné prostredie môže mať ich masívna realizácia v mestách a obciach. Bývať v dome, či pracovať v budove so zelenou strechou, ktorá dokáže znížiť teplotu v interiéri až o 3-4°C a tak ušetriť až 70% nákladov na prevádzku klimatizácie, je veľmi príjemná predstava. To však nie je jediný benefit, ktorý vegetačné strechy prinášajú. Okrem toho, že robia objekty vizuálne atraktívnejšími, zelené strechy tiež významne prispievajú k zadržiavaniu zrážkovej vody a  vďaka jej následnému vyparovaniu dokážu efektívne ochladiť okolité prostredie o cca 3°C . Nato, aby bol tento efekt citeľný, však nestačí pokryť zelenou strechou 1-2 budovy v obci alebo meste. Zmenu dokážeme spraviť jedine spoločnými silami! A to tak, že začneme vo veľkej miere pokrývať vegetáciou strechy bytových komplexov, administratívnych budov, hotelov alebo iných novovznikajúcich developerských projektov. To vieme dosiahnuť len prepojením a vzájomnou spoluprácou architektov, developerov, záhradníkov, univerzít, samospráv a štátnych inštitúcií. Preto v roku 2020 vznikla Asociácia pre zelené strechy a  zelenú infraštruktúru, ktorá ich všetkých združuje. Aké sú jej vízie a ciele?   propagovať benefity zelených striech a zelených fasád zvyšovať povedomie o dôležitosti budovania zelených striech a zelených fasád v mestách a obciach podporovať výstavbu so zameraním na zazelenanie striech, zelených fasád a budovanie prvkov zelenej infraštruktúry apelovať na orgány verejnej moci a presadzovať legislatívne zmeny týkajúce sa zelenej infraštruktúry v súvislosti s klimatickými zmenami oslovovať samosprávy a vládu so žiadosťou o dotácie na realizáciu zelených striech zo zelených fondov zaviesť štandardy pre návrh, realizáciu a údržbu zelených striech, zelených fasád a prvkov zelenej infraštruktúry informovať o podobných projektoch v zahraničí byť odborným garantom v tejto oblasti   Členom Asociácie pre zelené strechy a zelenú infraštruktúru sa môže stať každý! Ak vás idea asociácie oslovila a chceli by ste byť súčasťou tejto „zelenej zmeny“ vo vašom meste či obci, máte jedinečnú príležitosť stať sa jej členom.  Nezáleží na tom, či ste fyzická alebo právnická osoba, dôležité je vaše nadšenie pre zeleň, prácu s ňou ako aj  šírenie myšlienky o výhodách a potrebe realizácie vegetačných striech, zelených fasád a význame zelených opatrení pre našu krajinu. Vyrábate alebo dodávate materiály, výrobky, či služby pre zelené strechy, zelené fasády a zelenú infraštruktúru? Alebo zelené strechy, zelené fasády a prvky zelenej infraštruktúry projektujete? V tom prípade by ste v tomto združení rozhodne nemali chýbať!  Súčasťou Asociácie pre zelené strechy a zelenú infraštruktúru sa môžu stať tiež majitelia bytov, hotelov,  developeri, architekti, záhradníci, samosprávy, skrátka každý, komu záleží na prostredí, v ktorom žije a chce sa zapojiť  do boja s klimatickými zmenami.    Prispejme spoločne ku krajšiemu a zdravšiemu miestu pre život!   Asociácia pre zelené strechy a zelenú infraštruktúru   www.zelenestrechy.org tel: +421 907 368 000    

17.03.2021347
Aké poistenie kryje požiar auta?

Auto-moto:

Aké poistenie kryje požiar auta?

Joli Joli


V súčasnosti je značná časť vozidiel tvorená elektronikou. Preto je požiar auta jedným z rizík, s ktorým sa stretávajú mnohí vodiči. Viete, na ktoré poistenie sa môžete spoľahnúť, keď váš automobil skončí v plameňoch? Stačí PZP alebo treba mať havarijné poistenie? Povinné zmluvné poistenie sa vzťahuje na škody, ktoré vznikli v súvislosti s prevádzkou vozidla. Požiar iného auta, ktorý poškodil to vaše, medzi takéto škody nepatrí. Ak automobil zaparkovaný vedľa toho vášho začne horieť a požiar sa prenesie aj na vaše vozidlo, poškodenie nevzniklo v súvislosti s prevádzkou vášho auta. Náhrada škody vám preto nebude preplatená z vášho PZP, ale mali by ste ju požadovať od majiteľa horiaceho automobilu. Najlepšiu poistnú ochranu pred týmto rizikom vám poskytne havarijné poistenie, pretože kryje aj riziko požiaru. Ak máte uzatvorenú havarijnú poistku a na vašom vozidle sa objaví oheň, vzniknutú škodu uhradí vaša poisťovňa. Je však dôležité kontaktovať políciu aj hasičov, ktorí zistia príčinu vzplanutia. Stať sa môže aj to, že sa vaše auto stane obeťou podpaľačov. Havarijné poistenie síce kryje aj vandalizmus, niektoré poisťovne však majú podpaľačstvo vo výlukách. Taktiež nie sú kryté ani škody, ktoré poistník na vozidle spôsobí úmyselne alebo pod vplyvom alkoholu či iných omamných látok. Pri uzatváraní poistenia sa preto oboznámte aj s výlukami vami zvolenej ponuky. Čo keď sa pri požiari poškodí aj vedľa stojace auto? V prípade, že začne horieť vaše auto a pri tejto nešťastnej udalosti sa poškodí aj vedľa zaparkované vozidlo, situácia s vyplatením škody z PZP nie je taká jednoznačná. Povinné zmluvné poistenie má kryť škody, ktoré vznikli v súvislosti s prevádzkou motorového vozidla. Súdny dvor Európskej únie vyslovil názor, že slovné spojenie prevádzka vozidla označuje nielen situácie, keď je vozidlo v pohybe v cestnej premávke, ale akékoľvek využitie vozidla podľa jeho bežných funkcií, bez ohľadu na terén a komunikáciu. Dokonca by nemalo byť rozhodujúce ani to, či je auto v pohybe. Automobil má byť vnímaný ako celok bez ohľadu na to, ktorý prvok požiar spôsobil. Vždy však záleží od toho, ako má poisťovňa nastavené poistné podmienky, aká bola príčina požiaru a tiež sa berie do úvahy aj stanovisko odborníkov. Stále je však šanca, že škoda, ktorá následkom požiaru vášho auta vznikla inému vodičovi, môže byť preplatená zo zákonného poistenia. Kde nájdete najvýhodnejšie PZP a havarijné poistenie? Kombinácia PZP a havarijnej poistky predstavuje najlepšiu komplexnú ochranu vášho vozidla. Oba typy poistenia si ľahko a rýchlo uzatvoríte kompletne online, bez nutnosti návštevy pobočky alebo akýchkoľvek papierovačiek. Využite stránku pre porovnanie cien poistenia a uzatvorte si zákonné poistenie a havarijné poistenie online za najlepšiu cenu. Nielen, že vášmu vozidlu zabezpečíte kvalitnú poistnú ochranu, ale vďaka porovnaniu ponúk od rôznych poisťovní si ľahko vyberiete takú, ktorá je pre vás najvýhodnejšia a zaručene ušetríte. Kto porovnáva, ušetrí.      +421 948 197 625 +421 918 462 422 +421 911 696 920 info@netfinancie.sk  

15.03.2021273
Najlepšie autofólie v Bratislave majú nový web!

Auto-moto:

Najlepšie autofólie v Bratislave majú nový web!

IvanaD


Keď sa povie slovo „autofólie“, väčšina ľudí si predstaví imidžové tmavé fólie na zadných oknách auta, ktoré chránia interiér pred neželanými pohľadmi okoloidúcich. Skúsení milovníci áut ale vedia, že autofólie sú oveľa sofistikovanejším doplnkom auta s mnohostranným využitím. Na trhu môžete nájsť množstvo typov autofóli od rozličných výrobcov, ako aj viacero firiem, ktoré montáž autofólií realizujú. Je tu však jedna výnimočná, ktorá sa vďaka svojej profesionalite a nadštandardnému prístupu k zákazníkom  stala  č.1 v predaji a montáži autofólií v Bratislave - AB spoločnosť Autofólie Bratislava. Počas 12. rokov pôsobenia na trhu aplikovali stovky autofólií na autá rôznych typov a značiek, od tých najviac používaných až po tie najluxusnejšie. Keďže sú ich služby mimoriadne vyhľadávané, stále na sebe pracujú a rozširujú portfólio svojich služieb, aby mohli zákazníkom prinášať to najlepšie z oblasti autofólií. Aj preto sa rozhodli vylepšiť a zmodernizovať svoj web.  Ako vznikala nová webstránka?  Cieľom AB spoločnosť Autofólie Bratislava bolo zmodernizovať už existujúcu funkčnú a dobre optimalizovanú webstránku  a dať jej pridanú hodnotu tak, aby zákazníkov zaujala nielen svojim dizajnom, ale najmä kvalitným obsahom. Nový web mal pomôcť zákazníkovi v jednoduchšej orientácii pri výbere jednotlivých typov fólií ako aj  priniesť informácie o prebiehajúcich zľavách, akciách, či novinkách zo sveta autofólií. Chýbať nesmela bohatá fotogaléria realizácií, referencie od zákazníkov, a najmä možnosť zarezervovať si termín online prostredníctvom registračného formulára. Vznikol tak moderný, vizuálne atraktívny a obsahovo bohatý web, ktorý zaujme úplného nováčika ako aj zanieteného milovníka autofolií. Čo všetko na novej webstránke nájdete? Autofólie Autofólie sú skvelým doplnkom auta, ako po vizuálnej, tak po funkčnej stránke. Hľadáte autofólie pre vyššiu ochranu či skôr krajší dizajn? Na túto otázku si musíte zodpovedať skôr, ako sa pre kúpu autofólií rozhodnete. Okenné autofólie sú napríklad ideálnym riešením ako vozidlo a jeho posádku chrániť v letných mesiacoch pred prehriatím interiéru, oslepením slnkom a škodlivými účinkami UV žiarenia. To však nie je jediné kritérium, podľa ktorého sa autofólie rozdeľujú. Pred samotnou kúpou autofólií potrebujete mať informácií podstatne viac. Preto na novej webstránke nájdete tiež návod ako postupovať pri výbere autofólií, aké typy autofólií existujú, spoznáte najväčšie benefity autofólií a dozviete sa tiež, čo zahŕňa samotná montáž autofólií. Car Wrap Ak máte radi extravaganciu a láka vás urobiť zo svojho štvorkolesového miláčika vozidlo, ktoré pritiahne nejeden zvedavý pohľad, potom si určite nenechajte ujsť možnosť „obliecť ho“ do car wrapu. Zmeniť farbu vozidla je tak jednoduché! Vďaka špeciálnej autofólii, vyrobenej v rôznych farebných prevedeniach, môžete popustiť uzdu svojej fantázii a kombinovať rôzne vzory,  pridať nápisy, symboly alebo iné jedinečné prvky. K dispozícii máte lesklé aj matné fólie, tiež metalické fólie, 3D karbónové, maskáčové, proste od výmyslu sveta.   Veľkým plusom je aj možnosť aplikovať ľubovoľné motívy či texty na tieto fólie, a urobiť tak zo svojho auta jedinečný kúsok. Reklamný polep Pokiaľ vlastníte firmu, v ktorej využívate firemné autá, určite viete, že ich môžete využiť aj ako efektívne pohyblivé reklamné médium. Ak ste tak ešte neurobili, vybavte svoje autá autofóliami vo forme reklamného polepu a budete ľuďom na očiach počas celého dňa aj noci, kamkoľvek prídete! AB spoločnosť Autofólie Bratislava dokáže aplikovať tlačený polep, vyrezávaný polep alebo kombinovaný polep aj na lode, motorky, či iné vozidlá.  Ochrana laku a karosérie Veľmi zraniteľnou časťou auta je aj karoséria. Tá je permanentne na cestách vystavená nárazom od odskakujúcich kamienkov, ale zabrať jej dávajú aj posolené cesty v zime, vtáči trus a rovnako aj nakladanie, vykladanie kufrov, kočíkov a iných predmetov. Výbornou prevenciou sú v tomto prípade ochranné autofólie na ochranu laku a karosérie. Ich benefity vás určite presvedčia! Autopoťahy Individual Pre absolútnu dokonalosť  interiéru vozidiel obohatila spoločnosť svoju ponuku aj o luxusné autopoťahy na mieru značky Individual. Krásne, dizajnové a vysokokvalitné kožené poťahy, inšpirované interiérmi luxusných automobilov ako Lamborgini, Porsche, Masserati, či Bugatti Veyron, sa postarajú o vaše maximálne pohodlie počas jazdy.  Vo vzorkovni spoločnosti AB spoločnosť Autofólie Bratislava si autopoťahy môžete naživo pozrieť, ohmatať a posadiť sa. Školenia Aplikovať autofólie tak, aby vydržali dlho a bez poškodení si vyžaduje nielen teoretické vedomosti, ale hlavne poriadny tréning a prax. Ak vás autofólie nadchli natoľko, že by ste sa chceli naučiť s nimi pracovať, spoznať rôzne techniky ich aplikácie, prípadne zlepšiť svoje doterajšie zručnosti a aktívne v tejto sfére podnikať, máte jedinečnú príležitosť učiť sa od tých najlepších! Školenia, ktoré pre vás odborníci z AB spoločnosť Autofólie Bratislava pripravili, sú dobre namiešanou kombináciou teoretických vedomostí a praxe, z ktorej budete profitovať nielen vy, ale aj a vaši zákazníci. Len overené značky​ autofólií Pred kúpou autofólií je rozhodne dobré overiť si ich pravosť. V prípade spoločnosti AB spoločnosť Autofólie Bratislava vám však táto starosť odpadá, pretože spoločnosť pracuje výhradne s materiálmi od špičkových svetových výrobcov autofólií ako Johnson Window Films, SunTek, 3M, Hanita, Hexis a Winfol, ktoré sú kombináciou toho najlepšieho od amerických výrobcov. Máte tak záruku, že pre vaše auto dostanete to najlepšie na trhu.  Referencie napovedia najviac Ako sme sa už v úvode zmienili, firiem, ktoré autofólie distribuujú a následne aplikujú je viac než dosť. Montáž autofólií je však náročná činnosť vyžadujúca dostatok zručností a skúseností, ktoré nie každý predajca má. Ak ju zveríte do rúk neoverenej montážnej firmy, riskujete predčasné odlepenie fólie, zvlnenie, či zmenu farby, čo si vyžiada ďalšiu finančnú investíciu. Preto je najlepšie preveriť si recenzie a hodnotenia vybranej spoločnosti vopred, či už medzi známymi alebo na internete.  AB spoločnosť Autofólie Bratislava  má už viac ako 100 referencií.              Obľúbenými sa stali aj preto, že k svojim klientom pristupujú vždy individuálne a maximálnu kvalitu doprajú tak jednotlivcovi, ako aj väčšej spoločnosti. Ak sa o tom chcete presvedčiť na vlastné oči,  pohodlne pri kávičke či čaji,  môžete celý priebeh montáže sledovať. Tak čo, prídete si sem pre nové autofólie aj vy? Dopriať sebe aj svojmu autu tie najlepšie autofólie a rezervovať termín si môžete už dnes!  Webdesign a obsah nových stránok, pravidelnú správu referencií a SEO služby spoločnosti AB Autofólie Bratislava vytvára tím Zariadim.sk       www.autofolie-bratislava.eu   tel: +421 903 632 203      

12.03.2021571
Zelené strechy spríjemnia bývanie, ochránia planétu

Dom a byt:

Zelené strechy spríjemnia bývanie, ochránia planétu

IvanaD


Globálne otepľovanie sa v posledných rokoch stáva horúcou témou politických diskusií na celom svete. A to doslova horúcou. Koncentrácia skleníkových plynov totiž za posledných niekoľko rokov vzrástla   natoľko, že podľa odhadov sa v tomto storočí zvýši priemerná globálna teplota až o 1,5 °C – 5, 8°C! Tento jav sa už postupne prejavuje na klimatických zmenách. Sme svedkami rôznych extrémnych prírodných javov, kedy sa nadmerne teplé počasie strieda s náhlymi epizódami chladu. Obdobia dlhého sucha zase spôsobujú vysychanie pôdy a následne rozsiahle požiare. Tieto sú striedané s periódami intenzívnych búrok a prívalových dažďov, ktoré často končia povodňami.  Čoraz častejšie zaznamenávame zvýšený výskyt hurikánov  a tornád aj v oblastiach, kde bol ich výskyt donedávna ojedinelý. Ak tento trend nezastavíme, alebo aspoň nespomalíme, našej planéte a ľudstvu hrozia nezvratné následky. Zachovanie zdravého ekosystému by preto malo byť našou prioritou. Problémy s nedostatkom zelene a prehrievaním vzduchu začínajú byť citeľné hlavne v mestách a obciach, kde sa hustota obyvateľstva výrazne zvyšuje. Riešením môžu byť zelené strechy. Čo je zelená strecha a prečo do nej investovať? Zelená strecha, inými slovami vegetačná strecha,  je strecha pokrytá rastlinami rôzneho druhu, ktorá je nielen estetickým, ale tiež funkčným prvkom stavby s významným ekologickým prínosom. Zelenú strechu je možné aplikovať na ploché aj šikmé strechy rodinných domov, bytových komplexov či administratívnych budov. Okrem toho, že pomáha obohacovať mestá a obce o zeleň, má aj množstvo ďalších neoceniteľných výhod: Tlmí výkyvy teplôt – Keďže teplota interiéru pod vegetačnou strechou je priemerne nižšia o 3-4°C, cez leto dokáže znížiť náklady na používanie klimatizácie až o 70%. V zime zase pomáha zabrániť únikom tepla. Ochladzuje vzduch – Zadržuje zrážkovú vodu a jej následným vyparovaním dokáže ochladiť teplotu okolitého prostredia až o 3°C. Zadržuje zrážkovú vodu – Dokáže zadržať až 90% zrážkovej vody, preto je idálnym riešením pri problémoch s prívalovými dažďami. Časť zrážkovej vody odtečie do kanalizácie, časť sa vstrebe do pôdy a následne odparí, čím napomáha k udržovaniu vlhkosti vzduchu. Zvyšuje biodiverzitu – Vďaka rôznym typom vysadených rastlín a použitiu prírodných materiálov ako je drevo, kamene či vodné prvky sa stávajú domovom pre množstvo živočíchov od vtákov po drobný hmyz a prispievajú tak k opeľovaniu rastlín. Znižuje hlučnosť a prašnosť – Jednotlivé vrstvy zelenej strechy dokážu tlmiť hluk z exteriéru. Pri 12cm výške substrátu to môže byť až 6 decibelov. Vegetačná strecha tiež zachytáva prach a dokázateľne znižuje koncentráciu skleníkových plynov, ktoré sú hlavnou príčinou globálneho otepľovania. Poskytuje miesto pre relax – Zelená strecha umožňuje vytvoriť na domoch a budovách nový priestor so zeleňou pre oddych, športové aktivity, či výsadbu ovocia a zeleniny. Zvyšuje hodnotu nehnuteľnosti – V prostredí, kde je zeleň sa človek  prirodzene cíti príjemnejšie, preto je jej prítomnosť jedným z kritérií pri kúpe nehnuteľnosti. Stavby so zelenou strechou sú pre kupujúcich oveľa atraktívnejšie. Ďalšie využitie zelenej strechy   Ak vás zelená strecha láka, pri vašom rozhodovaní by ste tiež mali zvážiť, na aký učel plánujete zelenú strechu využívať, ako intenzívne sa o ňu budete starať a v neposlednom rade, koľko peňazí do nej môžete investovať. Vlastnosti jednotlivých striech nám bližšie opísal Branislav Siklienka – konateľ spoločnosti Sky Gardens – Zelená strecha, pre ktorého je realizácia zelených striech vášňou,  ale aj  poslaním.   Extenzívna zelená strecha  - je najľahšia a najlacnejšia verzia zelenej strechy. Tvoria ju rastliny, ktoré odolávajú extrémnym podmienkam a sú nenáročné na údržbu. Patria sem rôzne machy, rozchodníky, trávy a byliny. Využíva sa na stavbách s nízkou nosnosťou strešnej konštrukcie, a preto patrí k najčastejšie realizovaným zeleným strechám. Je vhodným riešením na pokrytie striech prístreškov, altánkov či rodinných domov. Inštalácia extenzívnej zelenej strechy je extrémne rýchla. Za 1-2 dni sa môžete tešiť z krásnej zelenej strechy.     Intenzívna zelená strecha – je inak povedané „záhradou“ na streche. Môžu ju tvoriť rôzne typy a veľkosti rastlín ako kríky, stromy, trvalky či trávnik, pričom samotný terén môže byť modelovaný rôznou výškou substrátu. Je vynikajúcim miestom na relax alebo výsadbu ovocia či zeleniny. Treba však rátať aj s náročnejšou údžbou. Prednosťou intenzívnej zelenej strechy je to, že poskytuje väčšiu biodiverzitu a dokáže zadržať viac zrážkovej vody ako extenzívna strecha, teda lepšie ochladzuje okolité prostredie. Preto je ideálnou voľbou pre pokrytie striech administratívnych budov, obchodných centier, či bytových komplexov, ktoré sú vďaka nej aj vizuálne atraktívnejšie.   Vegetačná strecha už za 2 dni ?!? Áno! Ak vás predstava o vlastnej zelenej streche nadchla, je dôležité násť odborníkov, ktorí sa postarajú o jej profesionálnu realizáciu a dokonalý vzhľad. Tím zo spoločnosti Sky Gardens - Zelená strecha dokáže váš sen premeniť na skutočnosť už za 2 dni! Spoločnosť je špičkou vo svojom obore s jasným cieľom - "byť lídrom pozitívnej zmeny klímy na Slovensku". Ako Branislav Siklienka hovorí: "Zelené strechy kompenzujú prírode to, čo jej ľudia vzali, a preto by sme ju nemali vnímať ako náklad, ale investíciu, ktorá sa nám vráti v podobe zníženia nákladov na energie a zlepšenia životného prostredia".  Portfólio služieb spoločnosti v oblasti realizácie zelených striech je skutočne široké. Podporu a spoluprácu tu nájdu architekti, developeri a stavebné firmy, obce a mestá, strechárske firmy, majitelia rodinných domov, ale aj záhradníci a záhradné centrá. Samotnej realizácii vegetačnej strechy predchádza jej návrh a odborné poradenstvo. Ochotne vám poradia, aké typy zelených striech existujú, z akých materiálov sa vyrábajú a tiež o typoch rastlín, ktorými môžu vašu vegetačnú strechu pokryť.  Dôkazom naozaj precízne a kvalitne odvedenej práce sú referencie spokojných zákazníkov, ktorí si už výhody zelenej strechy naplno užívajú. Inšpirujte sa nimi a dajte svojej streche "zelenú" aj vy!      www.zelena-strecha.sk tel: +421 907 368 000              

03.02.2021575
Preprava tovaru zabezpečená od A do Z

Služby pre firmu:

Preprava tovaru zabezpečená od A do Z

IvanaD


V každodennom živote sa často stretávame so situáciou, kedy potrebujeme niečo rýchlo a spoľahlivo prepraviť z jedného miesta na druhé, či už v rámci jedného štátu alebo do zahraničia.  Niekedy to môže byť len 1 paleta s tovarom, inokedy veľkorozmerný alebo nebezpečný náklad, ktorý si už vyžaduje náročnejšiu logistiku. Alebo dokonca menšie zviera, ktoré chcete dopraviť na presne určenú adresu, no nemáte na tento účel vybavené vozidlo. V takýchto prípadoch je najlepšie obrátiť sa na osvedčenú špedičnú firmu, ktorá má s prepravou zásielok bohaté skúsenosti. Ako si vybrať vhodnú špedičnú firmu? Zoznam firiem, ktoré poskytujú špedičné a logistické služby je pomerne dlhý. Ako sa v nich teda zorientovať a podľa čoho si vybrať tú najvhodnejšiu pre vás? V prvom rade si ujasnite, čo od konkrétnej spoločnosti očakávate. Ak ste napríklad fyzická osoba či majiteľ e-shopu, pravdepodobne si vystačíte so službami bežnej kuriérskej spoločnosti. Avšak v prípade, že je predmetom prepravy väčšie množstvo drahšieho tovaru, či nadrozmerný náklad s možným rizikom poškodenia, bez dobrej logistiky sa nezaobídete. Podrobne si preštudujte zoznam služieb, ktorý prepravca ponúka. Čím širšie portfólio, tým lepšie pre vás, najmä v prípade, ak potrebujete využiť niekoľko logistických činností naraz ako napr. medzištátna preprava, kamiónová, letecká preprava, colné služby a pod. Ak nájdete spoločnosť, ktorá zastrešuje všetko čo potrebujete, môžete ušetriť dodatočné náklady na ďalších prepravcov. Zistite si tiež, aké typy vozidiel a technológie má spoločnosť k dispozícii. Vybavenie technológiou GPS by malo byť pre efektívnu a rýchlu prepravu samozrejmosťou. Rovnako tak si musíte byť istí, že napríklad pri prevoze rýchlo sa kaziaceho tovaru bude dodržaný chladiaci reťazec po celú dobu prepravy, že nebezpečný náklad bude dostatočne zabezpečený, alebo že preprava živých zvierat bude maximálne šetrná v súlade s potrebami zvieraťa. Súčasťou dobrej špedičnej firmy by mala byť aj možnosť pripoistenia zásielky pre prípad poškodenia, ale aj zabezpečenie colných služieb. V neposlednom rade je pre rýchle a úspešné doručenie zásielky dôležitý samotný prístup k zákazníkovi, teda férové a ústretové jednanie, pravidelná a bezproblémová komunikácia, ale aj ochota riešiť nečakané situácie vždy v prospech klienta.  O tom vám najviac povedia recenzie a hodnotenia zákazníkov. Rýchlo, spoľahlivo, flexibilne Špedičná spoločnosť TECTA Logistic má už takýchto referencií spokojných zákazníkov dostatok. Na trhu pôsobí 19 rokov a za ten čas pomohla svojim klientom úspešne prepraviť a doručiť tisíce zásielok. Dokážu transportovať akýkoľvek tovar, bez ohľadu na jeho objem či váhu v rámci krajín EÚ, ale aj mimo nich. K tomu, aby sa tovar spoľahlivo a bezpečne dostal na miesto určenia využívajú a kombinujú rôzne typy prepravy ako: kamiónová preprava, expresná preprava, medzinárodná preprava, nadrozmerná a nadmerná preprava, námorná preprava alebo letecká preprava. Ak si typ vašej práce vyžaduje prepravu stavebných strojov, techniky, prípadne stavebného materiálu, TECTA Logistic vie pomôcť aj v takejto situácii. S dôverou sa však na nich môžete obrátiť aj v prípade, že v rámci EÚ potrebujete prepraviť svojho domáceho miláčika, či iné menšie živé zvieratá ako sú mačky, psy, plazy, vtáky, hlodavce, hmyz a podobne . Vďaka špeciálne upravenému vozidlu, ktoré je schválené Štátnou veterinárnou a potravinovou správou SR, sa budú počas prepravy cítiť pohodlne a bezpečne. Možno sa v rámci vnútroštátnej či medzinárodnej prepravy obávate poškodenia alebo straty vášho tovaru. Pre tieto účely a váš spokojný spánok je pripoistenie zásielky tou najlepšou cestou. Čo sa týka vývozu a dovozu tovaru mimo EÚ, tu je preclenie tovaru nevyhnutnou súčasťou prepravy. Aj na toto spoločnosť myslí, a preto všetky colné služby vybaví za vás.   Je naozaj skvelé vedieť, že bez ohľadu na to, či ste fyzická alebo právnická osoba, TECTA Logistic je spoľahlivou špedičnou a logistickou spoločnosťou, ktorá vždy nájde to najvhodnejšie a finančne najvýhodnejšie riešenie pre doručenie vašej zásielky. Množstvo obchodných partnerov sa už o kvalitách jej služieb presvedčilo.               Zaradíte sa aj vy medzi jej spokojných klientov?        www.tecta.sk tel: +421 908 724 709  

22.01.2021543
Mikroweb, ktorý pomohol vypredať všetky vianočné stromčeky

Rodina:Ako na web

Mikroweb, ktorý pomohol vypredať všetky vianočné stromčeky

IvanaD


Spoločnosť Sky Gardens – Zelená strecha je vyhľadávanou firmou v oblasti realizácie zelených striech, ktoré významne prispievajú k ochrane pred klimatickými zmenami . V tomto predvianočnom čase majú aj ponuku sezónnych produktov a to  predaj živých vianočných stromčekov. Cieľom bolo zaujať zákazníkov, predať všetky ponúkané kaukazské jedličky a rozvoňať nimi čo najviac domácností. So spoločnosťou Sky Gardens spolupracujeme na viacerých projektoch, akými sú SEO služby, príprava webovej stránky,  založenie a správa profilu Google Moja Firma, nastavenie inzercie a pravidelné spravovanie referencií od zákazníkov,  preto sa na nás  obrátili s prosbou o pomoc aj tentoraz. Termín bol šibeničný, skúsme spraviť super jednoduchý web za minimum peňazí a za max 2 dni. Výsledkom bolo vytvorenie jednoduchej prehľadnej mikrostránky s navigáciou na konkrétne miesta predaja, podporenej článkom o výbere vianočného stromčeka, založenie a správa nového profilu Google Moja Firma, optimálne nastavenie inzercie a následná propagácia na sociálnych sieťach. Podarilo sa nám splniť očakávania klienta?   Mikrostránka za pár hodín Keďže sa jednalo o sezónnu záležitosť, klient nechcel zasahovať do svojej už existujúcej a dobre fungujúcej webstránky zelena-strecha.sk ,  a tak sme mu navrhli jednoduchšie riešenie v podobe vytvorenia novej  mikrostránky na jeho druhej doméne vianocnestromceky.skygardens.sk.    Spoločnosť predávala stromčeky na dvoch miestach – pred obchodným centrom Bory Mall v Lamači a obchodným domom Euronics TPD v Petržalke.  Zámerom mikrowebu teda bolo uľahčiť zákazníkovi nájsť cestu na každé z predajných miest.  Preto sme pridali dve mapy s možnosťou presnej navigácie cez Waze, Google Maps alebo Apple Maps, doplnené a o fotografie z miesta predaja. Viac informácií o druhu predávaných vianočných stromčekov sa zákazník môže dozvedieť rýchlym preklikom na článok o kaukazských jedličkách Rozvoňajte vašu obývačku čerstvou vianočnou jedličkou.   V krátkom čase tak klient získal efektívnu mikrostránku, ktorá mu pomohla zviditeľniť sa.    Zdielanie článku na sociálnych sieťach  Z dlhoročných skúseností vieme, že sociálne siete,  najmä Instagram a Facebook, sú silným marketingovým nástrojom. Produkty a služby podporené správne cielenou a dobre umiestnenou inzerciou vo forme článkov v natívnej reklame môžu mať veľký dosah na čitateľa, teda potenciálneho zákazníka.  Preto sme sa po dohode s klientom rozhodli napísať článok o výbere vianočného stromčeka Rozvoňajte vašu vianočnú obývačku čerstvou kaukazskou jedličkou a umiestniť ho na náš blog. V článku sme čitateľom priblížili rozdiely a vlastnosti jednotlivých ihličnanov a dali sme im tip na konkrétne miesta, kde nájdu  nádherné súmerné a voňavé vianočné jedličky.  Následne sme tento článok zdielali aj na sociálnych sieťach a podporili minimalistickou inzerciou. Pri rozpočte niekoľko desiatok eur sme dosiahli desiatky tisíc zobrazení inzercie pri prekliku takmer 1,5% behom pár dní, čo slušne podporilo samotnú návštevnosť web stránky.      Zviditeľnenie v Google Mapách cez Google Moja Firma  Ako sme už písali v článkoch Ako správne a efektívne vyplniť profil Google Moja Firma?  a Prečo by ste mali využiť možnosť príspevkov na Google Moja Firma a ako na to? na našom blogu, dostať svoju firmu do Google Máp prostredníctvom služby Google Moja Firma je pre zvýšenie návštevnosti nielen veľmi dôležité, ale aj mimoriadne efektívne. Preto bolo pre nás úplnou samozrejmosťou pomôcť klientovi s propagáciou aj týmto spôsobom.  Vznikol tak nový profil Google Moja Firma s názvom  Vianočné stromčeky - SKY GARDENS. Okrem základných a kontaktných údajov o firme, sme doplnili otváracie hodiny, fotografie, aktualizovali v rámciu účtu ďalšiu mikrostránku aj s prelinkovaním na už existujúci mikroweb vianocnestromceky.skygardens.sk . Nezabudli sme ani na dôležitosť pridania nových príspevkov, ktorými sme upriamili  pozornosť na článok o vianočných jedličkách a tiež existenciu spomínaného mikrowebu.  Počet zákazníkov, ktorí navštívili aspoň jedno z predajných miest v Lamači alebo Petržalke  tak aj vďaka vyhľadávaniu v Google Mapách každým dňom prudko narastal.  Už budúci rok bude Google umožňovať napriamo sledovať konverziu zákazníkov oslovených s inzercie, ktorí aj prídu do lokácie predajne.  Veľmi vhodným doplnením tohto profilu sú aj príspevky, ako ich vidíte na obrázku, ktoré zaberajú naozaj veľkú časť obrazovky mobilných zariadení.  Recenzie na tomto nástroji majú pomerne veľkú váhu a aj tie ktoré obsahujú fotku. Takto sa fotka z jednej z inzercií na mapách google za 3 dni zobrazila vyše 600x.    Splnili sme cieľ?  Netrvalo dlho a efekt našej stratégie sa dostavil. Výsledkom kombinácie týchto 3 krokov bolo poďakovanie klienta, ktorý nám oznámil, že v priebehu niekoľkých dní predal všetky vianočné stromčeky. Nesmierne nás tento úspech teší a sme radi, že sme mohli byť súčasťou tejto skvelej akcie.  Ak aj vy stojíte pred rozhodnutím ako spropagovať svoj produkt alebo službu na internete tak, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí, neváhajte nás osloviť. Tím zariadim.sk  je tu pre vás vždy, keď potrebujete nájsť to najvhodnejšie, najefektívnejšie a finančne prijateľné riešenie.    Ak máte akékoľvek otázky kontaktujte nás na obchod@zariadim.sk, alebo linke +421 918 228 898. Sme tu aby sme vám pomohli.

20.12.2020609
Novinky v službe Google Moja Firma, ktoré sa oplatí využiť

Služby pre firmu:GMB - Tvoje možnosti zrýchliť podnikanie

Novinky v službe Google Moja Firma, ktoré sa oplatí využiť

IvanaD


V predošlých dvoch článkoch sme vám priblížili, čo je služba Google Moja Firma (Google My Business), prečo je dôležité mať ju aktivovanú, správne vyplnenú a tiež ako zvýšiť  návštevnosť profilu pravidelným pridávaním nových príspevkov. Tentoraz sa pozrieme bližšie na to, aké vylepšenia priniesol Google v rámci tejto služby s príchodom pandémie Covid 19 a ako ich môžete využiť pre úspešné podnikanie. Aktualizácie súvisiace s Covid 19 Mimoriadna situácia, ktorá nastala vo svete v súvislosti s pandémiou Covid 19, zasiahla do prevádzky mnohých firiem a podnikov. Google preto okamžite zareagoval a umožnil podnikateľom v rámci služby Google Moja Firma rýchlu aktualizáciu údajov ako je napr. zmena otváracích hodín či dostupnosť služby. V prípade, že chcete zákazníkov informovať o svojich bezpečnostných opatreniach rozsiahlejšie, môžete tak urobiť prostredníctvom pridania nového príspevku, ktorý sa bude zobrazovať pri návšteve vášho profilu prednostne pod označením „Informácie súvisiace s Covid 19“. Tento bude vždy navrchu, aj keď v nasledujúcich dňoch publikujete príspevok s iným obsahom.  Ak ste boli nútení z rôznych dôvodov prevádzku pozastaviť, môžete svoj profil označiť ako "dočasne zatvorený" alebo "trvale zatvorený", čo sa klientovi ukáže na profile v červenom políčku ihneď po zobrazení.   Nové atribúty = vaše benefity pre klientov Cieľom každého podnikateľa je odlíšiť sa od konkurencie a tým zvýšiť počet svojich klientov.  Zákazníci obzvlášť v tomto období ocenia služby navyše – či už sa jedná o možnosť osobného odberu, bezplatné parkovanie, vypracovanie online ponuky a podobne. Preto Google pridal tieto benefity medzi atribúty. Vyplniť položku odporúčame aj vtedy, ak ste podnikateľ poskytujúci služby priamo u klientov v domácnostiach alebo kanceláriách. Je to príležitost ako ich uistiť, že pri práci dodržiavate všetky bezpečnostné nariadenia.  Doplnkové otváracie hodiny Ak vlastníte kamenú prevádzku, ktorá kvôli Covid 19 upravila svoje otváracie hodiny v snahe o zamedzenie rizika šírenia vírusu, dajte o tom zákazníkom vedieť pridaním ďalších doplnkových hodín. Táto informácia sa zobrazí pri vyhľadávaní medzi najdôležitejšími informáciami na hlavnom paneli vášho profilu, čo klientom pomôže v plánovaní návštevy prevádzky.  V rámci tejto položky viete tiež špecifikovať, či sa otváracie hodiny týkajú napr. výdaju jedla so sebou, obsluhy do auta, online prevádzkových hodín, rizikových skupín a podobne. Nezabúdajte na vizuálny obsah profilu V neposlednom rade je dôležité neustále dbať na celkovú atraktivitu vášho profilu Google Moja Firma, najmä prostredníctvom zaujímavých príspevkov a fotografií . V nich by ste mali klientov pozitívne motivovať k objednaniu vašich produktov či služieb, alebo ich naďalej pozývať do vašej reštaurácie či iného zariadenia aj napriek sprísneným bezpečnostným opatreniam. Môžete tak urobiť napríklad formou pútavých fotografií, na ktorých bude váš personál pracovať v ochranných prostriedkoch.  Za zváženie stojí aj vytvorenie krátkeho videa, v ktorom ľudí prevediete svojou prevádzkou, aby ste im dokázali, že ich bezpečnosť je vašou prioritou. Ďalšou z možností ako zaujať, je zdieľanie referencií svojich zákazníkov.  Nie je totiž tajomstvom, že potenciálni klienti sa vo veľkej miere rozhodujú pre kúpu tovaru alebo využitie služby na základe skúsenosti iných.      Jedným z kľúčov k vášmu úspechu aj v týchto neľahkých časoch je  udržiavať neustály kontakt so svojimi zákazníkmi. Keďže služba Google Moja Firma sa stáva čoraz populárnejšou,  rozhodne sa oplatí využiť všetky možnosti a novinky tohto nástroja na svoje zviditeľnenie v Google Mapách.    Ak si netrúfate na jeho správu sami, alebo potrebujete pomôcť s jeho úpravou či správou vašich referencí, kontaktujte nás na obchod@zariadim.sk, alebo na čísle 0940 312 230.               

06.10.20201354
Ako správne a efektívne vyplniť profil Google Moja Firma?

Služby pre firmu:GMB - Tvoje možnosti zrýchliť podnikanie

Ako správne a efektívne vyplniť profil Google Moja Firma?

IvanaD


Služba Moja firma na Googli ponúka rôzne možnosti ako osloviť a získať nových zákazníkov najmä pre menšie a stredne veľké firmy. Aby ste ako firma tieto výhody efektívne využili, je potrebné vhodne vyplniť váš firemný profil, ktorý sa bude po overení zobrazovať na prvej stránke vo vyhľadávači aj na Google mapách. V minulom článku sme sa zamerali hlavne na možnosť pridávania aktuálnych informácií prostredníctvom rôznych príspevkov, ktoré sa v profile firmy môžu zobrazovať. Teraz sa zameriame viac na to, ako efektívne vyplniť profil firmy podľa toho čo a kde ponúkate.  Čo nesmie v profile chýbať? Samozrejmosťou je názov firmy, kontaktné údaje a kategória, v ktorej firma svoje produkty a služby ponúka. V prípade kamenných prevádzok nesmie chýbať adresa, resp. adresy jednotlivých prevádzok. Vďaka tomu sa zobrazí profil aj na Google mape, keď budú zákazníci vyhľadávať produkty a služby v danej lokalite. Okrem toho je vhodné doplniť aj telefónne čísla, ktoré umožnia potenciálnym zákazníkom kontaktovať vás hneď ako sa váš profil zobrazí vo vyhľadávaní. Pre majiteľov kamenných predajní či servisov je v rámci marketingu vhodné pridať otváraciu dobu, aby sa mohli potenciálny zákazníci podľa toho zariadiť. Ak pôsobíte iba v určitej lokalite, napríklad v prípade servisných či doručovacích služieb, môžete využiť možnosť pridania obsluhovaných oblastí. Môžu to byť štáty, okresy, mestá, či len mestské časti. Pre firmy a podnikateľov ktorý prevádzkujú aj svoje webové stránky nechýba možnosť pridania adresy firemného webu. V prípade e-shopov, poskytovateľov rôznych internetových služieb, webdizajnérov a podobne, je táto možnosť v rámci efektívneho marketingu nevyhnutná. Okrem adresy webu je možné pridávať aj ďalšie odkazy, ako napríklad objednávky, stretnutia či rezervácie. Tieto možnosti však závisia od konkrétnej kategórie podnikania. Ďaľšou zaujímavou položkou sú Atribúty. Jedná sa síce o voliteľnú položku, ale odporúčame ju vyplniť, pretože informujú zákazníkov o službách navyše, ktoré im môžete ponúknuť. Môžete ich informovať napríklad o tom, či sú vaše priestory bezbariérové, aké spôsoby platby akceptujete, či je v rámci prevádzky možnosť Wi-Fi free pripojenia a podobne. Toto sú informácie, ktoré neskôr veľmi pomôžu v ešte lepšej navigácii ku vám. Zlepšite SEO svojho profilu Pre čo najlepšiu optimalizáciu pre vyhľadávače(SEO) profilu je v ponuke aj možnosť pridať krátky popis vašej firmy. Mal by obsahovať informácie, ktoré môžu byť zaujímavé alebo dôležité pre vašich zákazníkov. Môže to byť napríklad stručný popis toho čo ponúkate.  Vyvarujte sa častej chyby, ktorú robia iní. Nepíšte o tom, ako dlho ste na trhu či aká veľká je vaša firma. Oveľa lepšie je dať vedieť návštevníkom, čo všetko máte pre nich v ponuke, ako riešite súvisiace problémy a podobne. Popis by mal obsahovať hlavne kľúčové slová, ktoré pomôžu zlepšiť viditeľnosť a umiestnenie vášho profilu vo vyhľadávaní. Nepridávajte však do popisu akciové ponuky, či ceny. Na to slúži špeciálna položka profilu Príspevky. Samotné príspevky sú skvelým prostriedkom, ako byť aktívny pri styku so zákazníkmi. Pritom je na výber niekoľko možností, ako bude príspevok vyzerať a načo bude slúžiť. Okrem jednoduchého obrázku s textom je možné vytvoriť aj oznámenie o udalosti, ktorá by mohla vašich zákazníkov zaujímať. Napríklad môžete pridať informáciu o výpredaji či akciovej ponuke.  Môžete tiež ponúknuť svoje výrobky priamo na stránke, kde si ich môžu návštevníci objednať, alebo kúpiť. Stačí pridať do príspevku tlačidlo pre výzvu na akciu, ako sú napríklad nákup, objednávka či rezervácia. Nezabúdajte však na použitie kľúčových slov v textoch. Okrem popisu firmy môžete pridávať aj konkrétne produkty a služby, ktoré máte v ponuke a mohli by byť zaujímavé pre potenciálnych zákazníkov. Vytvoriť jednotlivé položky je jednoduché. V prípade produktov je nutné iba pridať fotografiu, kategóriu a názov produktu. Ostatné položky sú voliteľné. Pre zlepšenie SEO je však výhodné zadať aj popis produktu, ktorý by mal obsahovať vhodné kľúčové slová. Podobne je to aj v prípade služieb, ktoré ponúkate. Tu stačí zadať názov služby s použitím kľúčových slov. Cena a popis služby nie sú nutné, ale v prípade popisu platí to isté, čo pri produktoch. Použitím správnych kľúčových slov zvýšite SEO celého profilu. Pri zadávaní služby je možné pridať aj ďalšie kategórie podnikania. Môže sa stať, že v preddefinovaných kategóriách nenájdete všetky služby, ktoré ponúkate,  Google však postupne kategórie optimalizuje a dopĺňa.  Preto by ste mali čo najpresnejšie doplniť nazvy podslužieb v jednotlivych kategóriach. Aj tieto položky totiž zlepšujú vyhľadávanievašej prevádzky. Samozrejmosťou sú aj fotografie a videá, ktoré môžete zoradiť podľa toho čo na nich je: interiéry či exteriéry vašej firmy, vaše predajne, alebo aj tím vašich pracovníkov.  Všetky tieto možnosti sa dajú rôzne kombinovať. Ich výber a použitie záleží na samotnom podnikaní. Pre zlepšenie dôveryhodnosti v očiach návštevníkov by ste však mali využiť všetky, ak je to možné a vhodné. No a netreba zabúdať ani na názory zákazníkov. Ani tu nechýba možnosť jednoducho pridávať recenzie priamo. Stačí kliknúť a zákazník môžete napísať svoje hodnotenie. Či už kladné alebo záporné. Takýmito recenziami si môžete vybudovať dôveru, pretože noví potenciálni klienti si môžu prezrieť, ako sú s vašimi službami či produktmi spokojní iní a podľa toho sa zariadiť.  Separátnou kapitolou je používanie príspevkov - ktoré Google začal zobrazovať na čoraz viac miestach. Viac o príspevkoch nájdete v separátnom článku.  Pre niekoho môže byť vyplnenie profilu hračkou. Ale ak si na to sami netrúfate, alebo chcete mať istotu, aby bol vyplnený správne a na vysokej úrovni, neváhajte nás kontaktovať na obchod@zariadim.sk a  využiť naše služby. V zariadim.sk sa marketingu a nastavovaniu optimalizácie pre vyhľadávače venujeme profesionálne, o čom svedčia aj recenzie našich spokojných zákazníkov. Staňte sa aj vy jedným z nich a dostante svoje podnikanie na prvé priečky vo vyhľadávaní!  

26.03.20202306
Prečo by ste mali využiť možnosť príspevkov na Google Moja Firma a ako na to?

Služby pre firmu:GMB - Tvoje možnosti zrýchliť podnikanie

Prečo by ste mali využiť možnosť príspevkov na Google Moja Firma a ako na to?

IvanaD


Ponúkate svojim klientom služby, vyrábate alebo predávate výrobky, ale nemáte aktivovanú službu Moja Firma na Googli? Alebo službu aktivovanú máte ale neupravujete ju? Chyba! Ak ste o nej ešte nepočuli, neviete ako s ňou pracovať a aké benefity vám môže priniesť, odporúčame čítať ďalej. Tentokrát sa pozrieme na výhody pridávania a spravovania príspevkov v tejto sieti. Čo je služba Google Moja Firma (GMB) a prečo by ju mal mať každý podnikateľ? Tento efektívny marketingový nástroj, vyvinutý spoločnosťou Google, je skvelou možnosťou pre podnikateľov, ako sa zviditeľniť v online svete a zvýšiť tak návštevnosť svojho webu. Vytvorenie firemného profilu je BEZPLATNÉ a registrácia trvá niekoľko minút. Po overení vašich údajov a aktualizácii sa váš profil začne zobrazovať vo Vyhľadávaní na Googli alebo v Mapách Google. Vyhľadávanie služieb je stále najlepším zdrojom informácií, ale čoraz viac narastá vyhľadávanie v mapách. Naviac, Google stále ponúka informácie o firmách na mapách nad pozíciami organického vyhľadávania, takže ak vaša konkurencia tieto nástroje až tak dobre nevyužíva, je to príležitosť pre vás. Vaši zákazníci tak ihneď získajú prehľad o tom, čo ponúkate, kde sídlite, aké máte otváracie hodiny, ale aj či máte pozitívne, alebo negatívne referencie. A preto sa oplatí investovať čas do detailného popisu. Nástroje na lepšie vyplnenie popisu činnosti, produktov a služieb vám priblížime v separátnom článku.   Pridávanie rôznych príspevkov Okrem kontaktných údajov, ako sú adresy, telefónne čísla, e-maily či webové adresy, a recenzií môžete pridávať aj rôzne aktuálne príspevky, ktoré sa určitý čas budú zobrazovať v profile, ale tiež na karte výrobkov, na webovskej stránke Google a (a to je možno najdôležitejšie) priamo v pozíciách vyhľadávania na vaše kľúčové slovo, keď Google zobrazuje váš profil GMB. Uveďme si príklad: Zákazník má záujem o bezpečnostné fólie na okná. Po zadaní tohto slova do vyhľadávača sa mu ihneď zobrazí niekoľko GMB profilov firiem, ktoré tento produkt ponúkajú. Ak máte správne a dostatočne dobre vyplnený svoj účet, vrátane príspevkov, vaša firma sa automaticky zobrazí na prvých priečkach vyhľadávania. V tomto prípade klienta od návštevy webovej stránky https://www.autofolie-bratislava.eu/okenne-solarne-exterierove-folie/ delí už iba klik. Tak jednoduché a pritom efektívne!   Momentálne sú tieto príspevky rozdelené do štyroch kategórií, z ktorých každá má svoje výhody. Pridať môžete nasledovné : aktuálnu cenovú ponuku produktu či služby, pričom môžete nastaviť aj dobu trvania tejto ponuky výrobok, ktorý ponúkate, pričom máte možnosť pridať aj tlačidlo na akciu rôzneho typu podujatie či udalosť, ktorá súvisí s vašou firmou a chcete aby o nej vedeli aj potenciálni zákazníci aktuálne novinky, ktoré môžu byť rôzneho druhu vďaka čomu sa dajú veľmi efektívne využiť aj pre tých, ktorí s podnikaním len začínajú. Viac o tom napíšeme neskôr. Poďme sa teraz podrobnejšie pozrieť na možnosti, ktoré ponúkajú jednotlivé typy príspevkov v službe Moja firma na Googli. Mimochodom, je známa aj ako Google My Business, v skratke GMB. Cenová ponuka Ako sme už uviedli, ide o ponuku produktu, služby alebo akcie, ktorá by mala zaujať potenciálnych zákazníkov. Samozrejmosťou je možnosť pridania fotografií, gif animácií a v súčasnosti aj krátkeho 30 sekundového videa. Dôležitý je v tomto prípade presný názov ponuky. Teda ak ide napríklad o výhodnú zľavu, nemala by táto informácia chýbať v názve ponuky. Môžete pridať aj vlastný termín ponuky, od kedy dokedy trvá. V rámci tohto termínu sa bude ponuka zobrazovať vo vyhľadávačoch. Voliteľné sú možnosti pridania podrobnejšieho popisu ponuky, kódu pre zľavový kupón či uvedenie zmluvných podmienok. Výrobok Táto možnosť je výhodná napríklad pre menšie podniky, pretože môžu priamo do profilu pridať ponuku svojich produktov. Aj tu samozrejme možné pridať fotografie výrobku, ich pevnú cenu, alebo cenový rozsah, kategóriu produktu či podrobný popis v rozmedzí až tisíc znakov. Pridať môžete aj rôzne typy tlačidiel pre vyvolanie akcie od zákazníka. Patrí sem možnosť Objednať online, Kúpiť priamo, Vyžiadať si ponuku a zistiť Ďalšie informácie. Vďaka týmto možnostiam sa môže podstatne zvýšiť efektivita marketingu, pretože potenciálny zákazník sa o vás dozvie viac ešte predtým než navštívi vašu predajňu, alebo web. Podujatie, udalosť Tento typ je vhodný na rôzne účely. Môžete ho využiť na informovanie o blížiacich sa akciách v predajni, ale aj o vašej podpore rôznych projektov, podujatí a podobne. Nechýba tiež možnosť pridať rôzne tlačidlá, napríklad pre získanie bližších informácií o podujatí či priamej rezervácii účasti. Aj v tomto prípade je možné pridať fotografie, popisy a samozrejme názov podujatia. Na chvíľku sa teraz zastavíme, pretože si možno myslíte, že to nie je práve pre vás. Nie každý predsa ponúka pravidelné zľavy, podporuje, či sa zúčastňuje rôznych podujatí, ani neponúka špeciálne produkty. To však vôbec nie je problém. Aj v takom prípade vám totiž môže vytvorenie vhodného profilu a pridávanie príspevkov výrazne pomôcť v podnikaní či zviditeľnení svojej firmy, produktu, či služby. Práve na tento účel sú totiž vhodné... Aktuálne novinky Ich obsah môže byť takmer akýkoľvek. Nemusí teda ísť len o novinky vo vašej ponuke, či aktivitách. Mladé firmy aj organizácie, ktoré ešte nemajú veľké portfólio môžu pridávanie noviniek využiť celkom efektívne. Napríklad môžu použiť aktuálne referencie od svojich doterajších zákazníkov. Stačí pritom jednoducho pridať vhodnú fotografiu, text samotnej referencie, ktorý by nemal presahovať 300 znakov a k tomu príslušné tlačidlo pre akciu... V prípade referencií je najvhodnejšie zrejme tlačidlo Ďalšie informácie. K tlačidlu je samozrejme potrebné pridať aj odkaz na celú recenziu. Nemáte dosť noviniek na svoju propagáciu? Použite referencie! V súčasnosti si viac ako 60% zákazníkov vyhľadáva v prvom rade referencie na rôzne produkty a služby o ktoré majú záujem. To znamená, že takmer dve tretiny potenciálnych zákazníkov môžete zaujať už len tým, že im túto možnosť sami poskytnete. A keď to urobíte prostredníctvom služby Moja firma na Googli, máte ešte väčšiu výhodu, pretože váš profil bude zobrazovaný vo vyhľadávači priamo na prvej strane spolu s referenciami. Nemusí pritom ísť ani o referencie priamo na vašej webstránke. Tú dokonca ani nemusíte mať. Pre tento účel sa dajú veľmi efektívne využiť referencie vašich zákazníkov napríklad na stránke zariadim.sk, ktorá sa využitiu referencií venuje. A dajú sa využiť prakticky v akomkoľvek odbore. Či už v stavebníctve, regionálnych službách, alebo inde. Potenciálny zákazník si tak môže vybrať práve vás hneď ako vás nájde na webe. Vďaka správne nastavenému a navrhnutému firemnému profilu a vhodne vybratým referenciám, ktoré do profilu pridáte, môžete teda zvýšiť nielen návštevnosť stránky, či predajne, ale aj samotný odbyt. Váš marketing tak môže byť oveľa efektívnejší. Preto ak máte akékoľvek ďaľšie otázky neváhajte nás kontaktovať na obchod@zariadim.sk alebo telefonicky na 0940 312 230.    

18.03.20202547

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Mikroweb, ktorý pomohol vypredať všetky vianočné stromčeky

Služby pre firmu:Ako na web

Mikroweb, ktorý pomohol vypredať všetky vianočné stromčeky

IvanaD  v Rodina


Ponúkate svojim klientom služby, vyrábate alebo predávate výrobky, ale nemáte aktivovanú službu Moja Firma na Googli? Alebo službu aktivovanú máte ale neupravujete ju? Chyba! Ak ste o nej ešte nepočuli, neviete ako s ňou pracovať a aké benefity vám môže priniesť, odporúčame čítať ďalej. Tentokrát sa pozrieme na výhody pridávania a spravovania príspevkov v tejto sieti. Čo je služba Google Moja Firma (GMB) a prečo by ju mal mať každý podnikateľ? Tento efektívny marketingový nástroj, vyvinutý spoločnosťou Google, je skvelou možnosťou pre podnikateľov, ako sa zviditeľniť v online svete a zvýšiť tak návštevnosť svojho webu. Vytvorenie firemného profilu je BEZPLATNÉ a registrácia trvá niekoľko minút. Po overení vašich údajov a aktualizácii sa váš profil začne zobrazovať vo Vyhľadávaní na Googli alebo v Mapách Google. Vyhľadávanie služieb je stále najlepším zdrojom informácií, ale čoraz viac narastá vyhľadávanie v mapách. Naviac, Google stále ponúka informácie o firmách na mapách nad pozíciami organického vyhľadávania, takže ak vaša konkurencia tieto nástroje až tak dobre nevyužíva, je to príležitosť pre vás. Vaši zákazníci tak ihneď získajú prehľad o tom, čo ponúkate, kde sídlite, aké máte otváracie hodiny, ale aj či máte pozitívne, alebo negatívne referencie. A preto sa oplatí investovať čas do detailného popisu. Nástroje na lepšie vyplnenie popisu činnosti, produktov a služieb vám priblížime v separátnom článku.   Pridávanie rôznych príspevkov Okrem kontaktných údajov, ako sú adresy, telefónne čísla, e-maily či webové adresy, a recenzií môžete pridávať aj rôzne aktuálne príspevky, ktoré sa určitý čas budú zobrazovať v profile, ale tiež na karte výrobkov, na webovskej stránke Google a (a to je možno najdôležitejšie) priamo v pozíciách vyhľadávania na vaše kľúčové slovo, keď Google zobrazuje váš profil GMB. Uveďme si príklad: Zákazník má záujem o bezpečnostné fólie na okná. Po zadaní tohto slova do vyhľadávača sa mu ihneď zobrazí niekoľko GMB profilov firiem, ktoré tento produkt ponúkajú. Ak máte správne a dostatočne dobre vyplnený svoj účet, vrátane príspevkov, vaša firma sa automaticky zobrazí na prvých priečkach vyhľadávania. V tomto prípade klienta od návštevy webovej stránky https://www.autofolie-bratislava.eu/okenne-solarne-exterierove-folie/ delí už iba klik. Tak jednoduché a pritom efektívne!   Momentálne sú tieto príspevky rozdelené do štyroch kategórií, z ktorých každá má svoje výhody. Pridať môžete nasledovné : aktuálnu cenovú ponuku produktu či služby, pričom môžete nastaviť aj dobu trvania tejto ponuky výrobok, ktorý ponúkate, pričom máte možnosť pridať aj tlačidlo na akciu rôzneho typu podujatie či udalosť, ktorá súvisí s vašou firmou a chcete aby o nej vedeli aj potenciálni zákazníci aktuálne novinky, ktoré môžu byť rôzneho druhu vďaka čomu sa dajú veľmi efektívne využiť aj pre tých, ktorí s podnikaním len začínajú. Viac o tom napíšeme neskôr. Poďme sa teraz podrobnejšie pozrieť na možnosti, ktoré ponúkajú jednotlivé typy príspevkov v službe Moja firma na Googli. Mimochodom, je známa aj ako Google My Business, v skratke GMB. Cenová ponuka Ako sme už uviedli, ide o ponuku produktu, služby alebo akcie, ktorá by mala zaujať potenciálnych zákazníkov. Samozrejmosťou je možnosť pridania fotografií, gif animácií a v súčasnosti aj krátkeho 30 sekundového videa. Dôležitý je v tomto prípade presný názov ponuky. Teda ak ide napríklad o výhodnú zľavu, nemala by táto informácia chýbať v názve ponuky. Môžete pridať aj vlastný termín ponuky, od kedy dokedy trvá. V rámci tohto termínu sa bude ponuka zobrazovať vo vyhľadávačoch. Voliteľné sú možnosti pridania podrobnejšieho popisu ponuky, kódu pre zľavový kupón či uvedenie zmluvných podmienok. Výrobok Táto možnosť je výhodná napríklad pre menšie podniky, pretože môžu priamo do profilu pridať ponuku svojich produktov. Aj tu samozrejme možné pridať fotografie výrobku, ich pevnú cenu, alebo cenový rozsah, kategóriu produktu či podrobný popis v rozmedzí až tisíc znakov. Pridať môžete aj rôzne typy tlačidiel pre vyvolanie akcie od zákazníka. Patrí sem možnosť Objednať online, Kúpiť priamo, Vyžiadať si ponuku a zistiť Ďalšie informácie. Vďaka týmto možnostiam sa môže podstatne zvýšiť efektivita marketingu, pretože potenciálny zákazník sa o vás dozvie viac ešte predtým než navštívi vašu predajňu, alebo web. Podujatie, udalosť Tento typ je vhodný na rôzne účely. Môžete ho využiť na informovanie o blížiacich sa akciách v predajni, ale aj o vašej podpore rôznych projektov, podujatí a podobne. Nechýba tiež možnosť pridať rôzne tlačidlá, napríklad pre získanie bližších informácií o podujatí či priamej rezervácii účasti. Aj v tomto prípade je možné pridať fotografie, popisy a samozrejme názov podujatia. Na chvíľku sa teraz zastavíme, pretože si možno myslíte, že to nie je práve pre vás. Nie každý predsa ponúka pravidelné zľavy, podporuje, či sa zúčastňuje rôznych podujatí, ani neponúka špeciálne produkty. To však vôbec nie je problém. Aj v takom prípade vám totiž môže vytvorenie vhodného profilu a pridávanie príspevkov výrazne pomôcť v podnikaní či zviditeľnení svojej firmy, produktu, či služby. Práve na tento účel sú totiž vhodné... Aktuálne novinky Ich obsah môže byť takmer akýkoľvek. Nemusí teda ísť len o novinky vo vašej ponuke, či aktivitách. Mladé firmy aj organizácie, ktoré ešte nemajú veľké portfólio môžu pridávanie noviniek využiť celkom efektívne. Napríklad môžu použiť aktuálne referencie od svojich doterajších zákazníkov. Stačí pritom jednoducho pridať vhodnú fotografiu, text samotnej referencie, ktorý by nemal presahovať 300 znakov a k tomu príslušné tlačidlo pre akciu... V prípade referencií je najvhodnejšie zrejme tlačidlo Ďalšie informácie. K tlačidlu je samozrejme potrebné pridať aj odkaz na celú recenziu. Nemáte dosť noviniek na svoju propagáciu? Použite referencie! V súčasnosti si viac ako 60% zákazníkov vyhľadáva v prvom rade referencie na rôzne produkty a služby o ktoré majú záujem. To znamená, že takmer dve tretiny potenciálnych zákazníkov môžete zaujať už len tým, že im túto možnosť sami poskytnete. A keď to urobíte prostredníctvom služby Moja firma na Googli, máte ešte väčšiu výhodu, pretože váš profil bude zobrazovaný vo vyhľadávači priamo na prvej strane spolu s referenciami. Nemusí pritom ísť ani o referencie priamo na vašej webstránke. Tú dokonca ani nemusíte mať. Pre tento účel sa dajú veľmi efektívne využiť referencie vašich zákazníkov napríklad na stránke zariadim.sk, ktorá sa využitiu referencií venuje. A dajú sa využiť prakticky v akomkoľvek odbore. Či už v stavebníctve, regionálnych službách, alebo inde. Potenciálny zákazník si tak môže vybrať práve vás hneď ako vás nájde na webe. Vďaka správne nastavenému a navrhnutému firemnému profilu a vhodne vybratým referenciám, ktoré do profilu pridáte, môžete teda zvýšiť nielen návštevnosť stránky, či predajne, ale aj samotný odbyt. Váš marketing tak môže byť oveľa efektívnejší. Preto ak máte akékoľvek ďaľšie otázky neváhajte nás kontaktovať na obchod@zariadim.sk alebo telefonicky na 0940 312 230.    

20.12.2020609

Ako si vybrať vhodný typ lyží?

Rodina:Lyžovačka snov

Ako si vybrať vhodný typ lyží?

Joli  v Rodina


Ponúkate svojim klientom služby, vyrábate alebo predávate výrobky, ale nemáte aktivovanú službu Moja Firma na Googli? Alebo službu aktivovanú máte ale neupravujete ju? Chyba! Ak ste o nej ešte nepočuli, neviete ako s ňou pracovať a aké benefity vám môže priniesť, odporúčame čítať ďalej. Tentokrát sa pozrieme na výhody pridávania a spravovania príspevkov v tejto sieti. Čo je služba Google Moja Firma (GMB) a prečo by ju mal mať každý podnikateľ? Tento efektívny marketingový nástroj, vyvinutý spoločnosťou Google, je skvelou možnosťou pre podnikateľov, ako sa zviditeľniť v online svete a zvýšiť tak návštevnosť svojho webu. Vytvorenie firemného profilu je BEZPLATNÉ a registrácia trvá niekoľko minút. Po overení vašich údajov a aktualizácii sa váš profil začne zobrazovať vo Vyhľadávaní na Googli alebo v Mapách Google. Vyhľadávanie služieb je stále najlepším zdrojom informácií, ale čoraz viac narastá vyhľadávanie v mapách. Naviac, Google stále ponúka informácie o firmách na mapách nad pozíciami organického vyhľadávania, takže ak vaša konkurencia tieto nástroje až tak dobre nevyužíva, je to príležitosť pre vás. Vaši zákazníci tak ihneď získajú prehľad o tom, čo ponúkate, kde sídlite, aké máte otváracie hodiny, ale aj či máte pozitívne, alebo negatívne referencie. A preto sa oplatí investovať čas do detailného popisu. Nástroje na lepšie vyplnenie popisu činnosti, produktov a služieb vám priblížime v separátnom článku.   Pridávanie rôznych príspevkov Okrem kontaktných údajov, ako sú adresy, telefónne čísla, e-maily či webové adresy, a recenzií môžete pridávať aj rôzne aktuálne príspevky, ktoré sa určitý čas budú zobrazovať v profile, ale tiež na karte výrobkov, na webovskej stránke Google a (a to je možno najdôležitejšie) priamo v pozíciách vyhľadávania na vaše kľúčové slovo, keď Google zobrazuje váš profil GMB. Uveďme si príklad: Zákazník má záujem o bezpečnostné fólie na okná. Po zadaní tohto slova do vyhľadávača sa mu ihneď zobrazí niekoľko GMB profilov firiem, ktoré tento produkt ponúkajú. Ak máte správne a dostatočne dobre vyplnený svoj účet, vrátane príspevkov, vaša firma sa automaticky zobrazí na prvých priečkach vyhľadávania. V tomto prípade klienta od návštevy webovej stránky https://www.autofolie-bratislava.eu/okenne-solarne-exterierove-folie/ delí už iba klik. Tak jednoduché a pritom efektívne!   Momentálne sú tieto príspevky rozdelené do štyroch kategórií, z ktorých každá má svoje výhody. Pridať môžete nasledovné : aktuálnu cenovú ponuku produktu či služby, pričom môžete nastaviť aj dobu trvania tejto ponuky výrobok, ktorý ponúkate, pričom máte možnosť pridať aj tlačidlo na akciu rôzneho typu podujatie či udalosť, ktorá súvisí s vašou firmou a chcete aby o nej vedeli aj potenciálni zákazníci aktuálne novinky, ktoré môžu byť rôzneho druhu vďaka čomu sa dajú veľmi efektívne využiť aj pre tých, ktorí s podnikaním len začínajú. Viac o tom napíšeme neskôr. Poďme sa teraz podrobnejšie pozrieť na možnosti, ktoré ponúkajú jednotlivé typy príspevkov v službe Moja firma na Googli. Mimochodom, je známa aj ako Google My Business, v skratke GMB. Cenová ponuka Ako sme už uviedli, ide o ponuku produktu, služby alebo akcie, ktorá by mala zaujať potenciálnych zákazníkov. Samozrejmosťou je možnosť pridania fotografií, gif animácií a v súčasnosti aj krátkeho 30 sekundového videa. Dôležitý je v tomto prípade presný názov ponuky. Teda ak ide napríklad o výhodnú zľavu, nemala by táto informácia chýbať v názve ponuky. Môžete pridať aj vlastný termín ponuky, od kedy dokedy trvá. V rámci tohto termínu sa bude ponuka zobrazovať vo vyhľadávačoch. Voliteľné sú možnosti pridania podrobnejšieho popisu ponuky, kódu pre zľavový kupón či uvedenie zmluvných podmienok. Výrobok Táto možnosť je výhodná napríklad pre menšie podniky, pretože môžu priamo do profilu pridať ponuku svojich produktov. Aj tu samozrejme možné pridať fotografie výrobku, ich pevnú cenu, alebo cenový rozsah, kategóriu produktu či podrobný popis v rozmedzí až tisíc znakov. Pridať môžete aj rôzne typy tlačidiel pre vyvolanie akcie od zákazníka. Patrí sem možnosť Objednať online, Kúpiť priamo, Vyžiadať si ponuku a zistiť Ďalšie informácie. Vďaka týmto možnostiam sa môže podstatne zvýšiť efektivita marketingu, pretože potenciálny zákazník sa o vás dozvie viac ešte predtým než navštívi vašu predajňu, alebo web. Podujatie, udalosť Tento typ je vhodný na rôzne účely. Môžete ho využiť na informovanie o blížiacich sa akciách v predajni, ale aj o vašej podpore rôznych projektov, podujatí a podobne. Nechýba tiež možnosť pridať rôzne tlačidlá, napríklad pre získanie bližších informácií o podujatí či priamej rezervácii účasti. Aj v tomto prípade je možné pridať fotografie, popisy a samozrejme názov podujatia. Na chvíľku sa teraz zastavíme, pretože si možno myslíte, že to nie je práve pre vás. Nie každý predsa ponúka pravidelné zľavy, podporuje, či sa zúčastňuje rôznych podujatí, ani neponúka špeciálne produkty. To však vôbec nie je problém. Aj v takom prípade vám totiž môže vytvorenie vhodného profilu a pridávanie príspevkov výrazne pomôcť v podnikaní či zviditeľnení svojej firmy, produktu, či služby. Práve na tento účel sú totiž vhodné... Aktuálne novinky Ich obsah môže byť takmer akýkoľvek. Nemusí teda ísť len o novinky vo vašej ponuke, či aktivitách. Mladé firmy aj organizácie, ktoré ešte nemajú veľké portfólio môžu pridávanie noviniek využiť celkom efektívne. Napríklad môžu použiť aktuálne referencie od svojich doterajších zákazníkov. Stačí pritom jednoducho pridať vhodnú fotografiu, text samotnej referencie, ktorý by nemal presahovať 300 znakov a k tomu príslušné tlačidlo pre akciu... V prípade referencií je najvhodnejšie zrejme tlačidlo Ďalšie informácie. K tlačidlu je samozrejme potrebné pridať aj odkaz na celú recenziu. Nemáte dosť noviniek na svoju propagáciu? Použite referencie! V súčasnosti si viac ako 60% zákazníkov vyhľadáva v prvom rade referencie na rôzne produkty a služby o ktoré majú záujem. To znamená, že takmer dve tretiny potenciálnych zákazníkov môžete zaujať už len tým, že im túto možnosť sami poskytnete. A keď to urobíte prostredníctvom služby Moja firma na Googli, máte ešte väčšiu výhodu, pretože váš profil bude zobrazovaný vo vyhľadávači priamo na prvej strane spolu s referenciami. Nemusí pritom ísť ani o referencie priamo na vašej webstránke. Tú dokonca ani nemusíte mať. Pre tento účel sa dajú veľmi efektívne využiť referencie vašich zákazníkov napríklad na stránke zariadim.sk, ktorá sa využitiu referencií venuje. A dajú sa využiť prakticky v akomkoľvek odbore. Či už v stavebníctve, regionálnych službách, alebo inde. Potenciálny zákazník si tak môže vybrať práve vás hneď ako vás nájde na webe. Vďaka správne nastavenému a navrhnutému firemnému profilu a vhodne vybratým referenciám, ktoré do profilu pridáte, môžete teda zvýšiť nielen návštevnosť stránky, či predajne, ale aj samotný odbyt. Váš marketing tak môže byť oveľa efektívnejší. Preto ak máte akékoľvek ďaľšie otázky neváhajte nás kontaktovať na obchod@zariadim.sk alebo telefonicky na 0940 312 230.    

03.01.20208500

Deni

- dlhoročná spokojnosť - kvalita poskytovaných služieb je na vysokej…

Salón pre psov NIN
5/5 27 hodnotení

brunner bsk03

Veľká spokojnosť od komunikácie po samotnú realizáciu . Dakujem

STC krby
4.85/5 53 hodnotení

Interiérový dizajn mezonetu v…

Firmu som vyberal na základe doporučenia známych,ktori boli s ich realizáciou…

PRUNUS - kuchyne a…
4.78/5 29 hodnotení
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím